Regulamin konkursu Wrocławska Olimpiada Keszerów

§ 1. Organizator
Organizatorem Wrocławskiej Olimpiady Keszerów zwanej dalej „Olimpiadą” jest Stowarzyszenie Geocaching Polska.§ 2. Uczestnicy konkursu
- Olimpiada przeznaczona jest dla wszystkich osób zarejestrowanych w serwisie geocaching.com.
- W Olimpiadzie mogą uczestniczyć tylko wcześniej zgłoszone osoby. Rejestrować mogą się tylko pojedyncze osoby. Nie ma możliwości uczestnictwa zespołowego.
- Ilość miejsc w Olimpiadzie jest ograniczona do 40 osób. O uczestnictwie w grze decyduje kolejność zgłoszeń.
- Uczestnicy, zgłaszając się do udziału w Olimpiadzie, wyrażają jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji wydarzenia „Keszerskie przygody, w ramach którego odbywa się Olimpiada.
§ 3. Termin i miejsce
Zapisy są prowadzone za pomocą formularza: zapisy wkrótceOlimpiada odbędzie się 28 czerwca 2025 r. w godzinach 9.30 - 12.30 na boisku szkolnym Szkoły Podstawowej nr 63 im. Anny Jasińskiej przy Menniczej 21-23 we Wrocławiu.
§ 4. Konkurencje i ich zasady
- GeoRzut - zbijanie wieży z puszek pojemnikiem typu PET.
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- W czasie rundy uczestnik ma prawo do 3 rzutów PETką w stronę ustawionej wieży z puszek.
- Wszystkie rzuty oddawane są z tego samego miejsca.
- Celem jest strącenie jak największej liczby puszek.
- Miejsca zostaną przydzielone według ilości zdobytych punktów w wyznaczonym czasie.
- Logbookowe robótki – zwijanie logbooka do pojemnika typu eppendorf.
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- W czasie rundy uczestnik powinien zwinąć papierowy logbook, włożyć go do pojemnika typu eppendorf oraz zamknąć/ zakręcić pojemnik.
- Celem jest wykonanie zadania w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według liczby zwiniętych logbooków (od największej do najmniejszej).
- Spacer Geokeszera – bieg z pojemnikiem typu ammobox.
- Uczestnik ma maksymalnie 4 minuty na rozegranie swojej rundy.
- Konkurencja odbywa się na połowie długości boiska do piłki ręcznej – długość biegu: 40 m.
- Przed startem uczestnik otrzyma dwa pojemniki typu ammobox obciążone przedmiotem/ przedmiotami o łącznej wadze 3 kg.
- Zawodnik startuje na sygnał start, przed sygnałem trzyma oba ammoboxy, które jednocześnie muszą dotykać ziemi. Ammobox, bądź noga może zostać oderwana od ziemi dopiero po sygnale „start”.
- W 1/3 i 2/3 dystansu znajdują się dodatkowe strefy z koszami. Zawodnik musi w wyznaczonej strefie odłożyć oba ammoboxy, następnie je otworzyć, wyciągnąć z nich jeden obciążnik o wadze 1 kg i włożyć do kosza, zamknąć oba pojemniki. Po wykonaniu tego zadania może biec dalej.
- Po zaliczeniu drugiej strefy, zawodnik biegnie do końcowego pachołka, obiega go, a następnie wraca, zatrzymując się przy każdej strefie i chowa do pojemników wyłożone wcześniej tam obciążniki.
- Czas zatrzymuje się kiedy linia torsu zawodnika przekroczy linię mety/startu.
- Celem jest wykonanie zadania w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według długości pokonanego dystansu (od największej do najmniejszej).
- Keszołapka – łowienie keszy przy pomocy specjalnego narzędzia.
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- Uczestnik otrzymuje specjalne narzędzie tzw. „wędkę”, której musi użyć do przeniesienia znajdujących się za wyznaczoną linią pojemników do specjalnie wyznaczonego wiadra (lub innego pojemnika) znajdującego się przed wyznaczoną linią.
- Każdorazowe dotknięcie dowolną częścią ciała podłoża lub dowolnego elementu gry znajdującego się za wyznaczoną linią powoduje naliczanie kary w wysokości +30 sekund do osiągniętego czasu.
- Pojemnik, który zostanie upuszczony w trakcie przenoszenia przed ponowną próbą jego łowienia zostanie przeniesiony do pierwotnego miejsca przez opiekuna zawodów.
- Celem jest osiągnięcie jak największej ilości w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według liczby przeniesionych pojemników (od największej do najmniejszej).
- Drewniakowiec - układanie wieży przy użyciu xWG.
- Uczestnik ma maksymalnie 1 minutę na rozegranie swojej rundy.
- Uczestnik ma do dyspozycji 30 sztuk xWG, których powinien użyć do budowania wieży.
- Xwg nie mogą być ze sobą wiązane, sklejane lub łączone taśmą itp.
- Wieża musi być budowana wyłącznie w pionie – nie może być oparta o ściany, meble, ani inne osoby.
- Celem jest zbudowanie jak najwyższej wieży w jak najkrótszym czasie bez użycia dodatkowych narzędzi.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według osiągniętej wysokości wieży (od największej do najmniejszej).
- GeoPuzzle – układanie puzzli
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- Uczestnik otrzymuje puzzle (30 elementów).
- Przed startem puzzle leżą zasłonięte. Ich odsłonięcie następuję po komendzie „start”.
- Celem jest ułożenie puzzli w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według liczby ułożonych puzzli (od największej do najmniejszej).
- KeszoLot - rzut pojemnikiem typu „inny” na odległość.
- Uczestnik ma maksymalnie 1 minutę na rozegranie jednej rundy.
- Każdy uczestnik ma do dyspozycji trzy próby, wykonywane w oddzielnych rundach.
- Wszystkie rzuty oddawane są z tego samego miejsca.
- Celem jest osiągnięcie jak największej odległości.
- Miejsca zostaną przydzielone według osiągniętej odległości rzutu. Zwycięzcą jest osoba o najwyższym wyniku.
- CacheBuilder - skompletowanie jak największej liczby keszy (pudełko, pisadło, logbook, gadżet).
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- Uczestnik otrzymuje zestaw pojemników, pisadeł, logbooków i gadżetów różnej wielkości.
- Celem jest skompletowanie keszy zawierających pojemnik, pisadło, logbook i gadżet w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według liczby skompletowanych keszy (od największej do najmniejszej).
- Drewniakowe Love – szukanie dwóch takich samych xWG.
- Uczestnik ma maksymalnie 2 minuty na rozegranie swojej rundy.
- Uczestnik otrzyma pojemnik z 40 xWG w skład których wchodzą: 10 kompletów podwójnych (takich samych) xWG oraz 20 pojedynczych xWG.
- Zadaniem uczestnika jest odnalezienie 10 kompletów takich samych xWG (łącznie 20 sztuk).
- Celem jest ułożenie odnalezienie 10 kompletów w jak najkrótszym czasie.
- Miejsca zostaną przydzielone według czasu wykonania zadania. Zwycięzcą jest osoba o najkrótszym czasie wykonania zadania. Zawodnicy, którzy przekroczyli limit czasu zostaną sklasyfikowani na kolejnych miejscach, według liczby odnalezionych par (od największej do najmniejszej).
§ 5. Przebieg gry
- Wrocławska Olimpiada Keszerów składa się z 9 konkurencji, które odbywają się w ustalonej kolejności według harmonogramu organizatora.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do wzięcia udziału we wszystkich dziewięciu konkurencjach. Nieuczestniczenie w którejkolwiek z konkurencji skutkuje brakiem punktów za daną konkurencję.
- W każdej konkurencji uczestnicy zajmują miejsca odzwierciedlające ich wyniki. Za każde miejsce przyznawana jest określona liczba punktów, zgodnie z tabelą punktacji przedstawioną przez organizatora przed rozpoczęciem olimpiady.
- Po zakończeniu wszystkich konkurencji sumowana jest łączna liczba zdobytych punktów przez każdego uczestnika.
§ 6. Wyłanianie zwycięzców
- Zwycięzcą Wrocławskiej Olimpiady Keszerów 2025 zostaje uczestnik, który zgromadzi największą łączną liczbę punktów ze wszystkich konkurencji.
- W przypadku remisu (identycznej liczby punktów u dwóch lub więcej uczestników), stosowana jest zasada:
- Wyższe miejsce w większej liczbie konkurencji,
- W przypadku dalszego remisu – dogrywka w wybranej konkurencji ogłoszonej przez organizatora.
§ 7. Nagroda
- Dla miejsc 1, 2, 3 zostanie przyznana nagroda niespodzianka w postaci gadżetów ufundowanych przez sponsorów i organizatorów
- Nagroda zostanie przekazana zwycięzcy konkursu podczas wydarzenia Keszerskie Przygody w dniu 28.06.2025 o godzinie 15:30 lub, w przypadku nieobecności zwycięzcy, w innym uzgodnionym terminie.
§ 8. Postanowienia końcowe
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane podaniem błędnych lub nieaktualnych danych przez uczestników Olimpiady.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody/ wypadki powstałe z winy uczestnika Olimpiady.
- Zgłoszenie udziału w Olimpiadzie jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu, tym samym Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 r. poz. 922) przez Organizatora w celach prowadzenia konkursu, wyłonienia laureata, ogłoszenia wyników i przyznania nagrody.
- Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie oraz przerwania lub odwołania Olimpiady. Informacje o zmianach w regulaminie oraz o odwołaniu bądź przerwaniu Olimpiady zostaną zamieszczone na stronie internetowej Organizatora.
- Interpretacja zapisów regulaminu należy do Organizatora.
- Ewentualne spory między Uczestnikami a Organizatorem będą rozstrzygane w drodze negocjacji, a jeśli na tej drodze nie dojdzie do porozumienia, właściwym do ich rozpoznania będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Organizatora.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia informacji o konkursie.